Detta är en annons från Club Eriks.
62% av Club Eriks kunder är återkommande. En sällsynt hög siffra.
En förklaring är att vi vägrar kompromissa med detaljer, förklarar Tomas Jonsson, sedan 18 år vd och delägare i Club Eriks.
När du reser med oss har du exempelvis med en värd, som finns till hands för gästerna. Om du behöver bra tips,om resväskan kommer bort eller om du börjar känna dig krasslig. Ibland händer saker närman är ute och reser, och vår ambition är att gästerna trots detta ska kunna njuta av sin upplevelse fullt ut. Vanliga kommentarer om oss, fortsätter Tomas Jonsson är att vi alltid har tid för kunden, antingen de kommer in till vår butik eller ringer oss, vi ska alltid ge kunden all den service som de önskar och så väl behöver.Trots vår extremt höga ambitionsnivå och höga förädlingsgrad upplever våra kunder oss som mycket prisvärda. Vårt totala ”Nöjd kund-index” ger oss mycket höga värden. Många av Club Eriks upplevelser består av kryssningar, den idag globalt snabbaste växande semesterformen. Under de 2019 – 2020 kommer 40 nya kryssningsfartyg att sjösättas. Att välja rätt kryssning är en vetenskap, om man inte har någon erfarenhet att resa till havs sedan tidigare. Det man måste ta hänsyn till vid val av rederi och fartyg är:
-
- Reser ni med barn, familj eller kanske tre generationer?
-
- Vill ni ha sol & bad?
-
- Vill ni se historiska platser och uppleva kultur?
-
- Vill ni att det är stort fokus på mat & vin?
-
- Söker ni storslagen underhållning?
-
- Söker ni mindre hamnar/platser?
-
- 3, 4 eller 5-stjärnigt?
-
- Vill ni ligga länge i hamnarna för att hinna uppleva mer i de hamnar ni angör?
- Är det viktigt med motion & fitness?
Tomas vill gärna jämföra val av rederi och fartyg med att välja restaurang,McDonalds eller Fäviken? Han berättar vidare omen kund som motsträvigt lät sig övertalas av sin fru att välja en kryssningsupplevelse. Väl hemma igen hör han av sig och gör en oförglömlig och färgstark jämförelse; ”Det var som att bo på Grand Hôtel, äta på Operakällaren och nästa morgon vakna på en ny plats på jorden – bättre kan det ju inte bli”. Jag kan inte göra annat än att hålla med.
Tomas Jonsson, vd och delägare